1a sessió del cicle "Prestatgeria psicoactiva" a la B. Pere Anguera

Divendres, 20/10/2017 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Presentació del llibre: Del tabú a la normalización. Familias, comunicación y prevención del consumo de drogas Ed. Bellaterra. 2016.

David Pere Martínez Oró va abordar entre altres aspectes, l'educació sobre drogues que desenvolupen (o no) aquelles mares i pares que en la seva joventut van consumir drogues il·lícites de manera, sobretot, recreativa. Una reflexió molt necessària perquè, amb freqüència, les propostes adreçades a les famílies es centren en la necessitat de sostenir l’abstinència, i això està, en molts casos, allunyat de la realitat.

L’autor va presentar una brillant síntesi de l’evolució de la nostra societat des de les acaballes de la Guerra Civil fins als nostres dies per comprendre com s’han gestat els diferents models familiars que han acabat cristal·litzant en l’actualitat i que continuen transformant-se. Al mateix temps i fruit de la recerca que sintetitza el seu llibre, Martínez Oró va finalitzar presentant quatre models o estils educatius familiars en relació al discurs preventiu relacionat amb l’ús de substàncies.

Amb una trentena d’assistents es va poder traslladar al ponent qüestions relacionades amb la pràctica professional relacionada amb el tractament de les addiccions, analitzar el concepte de prevenció ambiental o estructural (model Islàndia), entreveure els factors sòcioculturals que amaga el consum de substàncies de cap de setmana i reflexionar sobre l’estigma, el dret a la intimitat/privacitat i comentaris diversos sobre l’experiència d'ésser pares i mares.

La propera sessió del 2 de novembre versarà sobre l’ús de cànnabis entre els adolescents i anirà a càrrec de Jordi Beranbéu Ferrús, psicòleg i educador social de l’Ajuntament de Granollers, tot un altre expert, no us ho perdeu.

Altres imatges: