Cloenda dels Clubs de lectura infantils amb Oriol Canosa, finalista del Premi Atrapallibres

Divendres, 07/06/2024 - Biblioteca Central Xavier Amorós

A la Biblioteca Pere Anguera els infants dels clubs de lectura infantils van xalar de valent amb el prolífic i premiat autor Oriol Canosa que va ser l'amfitrió dels tancaments de les sessions dels clubs. A la trobada van assistir una cinquantena de nens/es que van escoltar com l'autor de El Bandit i les bessones Mataquin explicava com recollia les idees que li van venir al cap amb tota una corrua de llibretes on desenvolupa i escriu les seves novel·les infantils i juvenils. Una darrera l'altre, fins a una desena de llibretes de totes les mides, van fer acte de presència damunt de la taula i l'autor anava repassant amb elles els secrets del seu art. Una de les característiques de la seva mestria tenia a veure al temps i la dedicació, ja que l'autor reivindicava el treball a foc lent, és a dir, dedicant temps a la relectura i repàs de les pàgines escrites. Relacionat amb el temps també va explicar com es prenia molt seriosament la seva professió atès que considerava que cada llibre llegit representava un temps valuós que els infants dedicaven a les seves obres en comptes de fer altres coses. Finalment, els infants van preguntar a l'Oriol Canosa dubtes sobre la seva obra i el procés de l'escriptura.

Aquesta cloenda rep el suport de la Institució de les Lletres Catalanes.