Les biblioteques sempre al nostre equip!

La Biblioteca Xavier Amorós fa 20 anys i nosaltres podem dir que hem crescut amb ella. Tant com a usuaris com per els projectes compartits: les llargues i boniques reunions per trobar activitats motivadores pels i les joves de la ciutat; per promoure la lectura entre els i les joves, per donar a conèixer la gran programació d’activitats i per promoure el talent de joves de Reus aficionats a escriure amb tallers d’escriptura creativa amb un èxit absolut. Creant moments i compartint experiències precioses.

Un espai càlid, acollidor, que atén a tothora i a tothom, un espai segur, calent a l’hivern i fresquet a l’estiu, on poder concentrar-te, tranquil, bonic on et relaciones amb llibres i persones.

La biblioteca és una porta oberta, un espai d’equitat, d’acollida, un espai segur, d’integració, universal, intergeneracional, espai d’aprenentatge i d’acompanyament,.... Si hi rumiem una estona, pocs espais cumpleixen totes aquestes característiques i per tant són espais imprescindibles a la ciutat i que hem de mimar i cuidar, felicitar-nos per la seva gran feina i entendre que cal potenciar-les i treballar-hi transversalment perquè són espais privilegiats.

A la nostra ciutat ideal hi ha d’haver moltes «biblioteques» espais oberts a la ciutat on es donen totes les condicions per fer volar la imaginació, crear, viatjar, aprenedre, relacionar-se...., tots els aprenentatges que fem en el nostre temps lliure, tots els espais que freqüentem en aquest temps que és nostre i no és temps escolar o d’estudi; és el que ens deixa una empremta més gran en la nostra vida per tant anem a les biblioteques: a llegir, a fer un club de lectura, a dibuixar, a estudiar, a conèixer gent, fer un taller d’escriputra o simplement a deixar-nos portar badant entre llibres i persones.

La biblioteca té molts punts en comú amb el Casal de Joves, els dos som punts d’informació oberts a la ciutadania, som espais de dinamització i cohesió social, moltes vegades som el primer punt d’atenció on es dirigeix la ciutadania a demanar quslevol cosa; som detectors, receptors i derivadors i això és un tresor que cal cuidar. Així doncs la Biblioteca Xavier Amorós la volem sempre al nostre equip.

Anna Roig Puig