La Biblioteca de les coses

El compromís de les Biblioteques Municipals de Reus és el de passar a l’acció en matèria de sostenibilitat i per això posa en funcionament en el marc de les Biblioteques sense fronteres una iniciativa d'economia col·laborativa, circular i sostenible.

La Biblioteca de les coses és un Banc de Recursos que proporciona accés temporal a objectes perquè una persona pugui endur-se’l per un temps curt, utilitzar-lo i retornar-lo.

S’anirà materialitzant en diferents fases. La primera és una crida a la ciutadania per a recollir objectes en bon estat que permetin recuperar documents en tecnologies que han estat superades.

Així que es consolidi l’experiència de préstec d’objectes, es podrà ampliar a objectes d’altres àmbits que els usuaris puguin prestar per un període concret. De moment es proposen recollir amb l’ajut de la ciutadania i la Deixalleria de Reus els següents objectes:

Reproductor de cassettes

Reproductor de CD

Reproductor de vídeos BETA

Reproductor de vídeos VHS

Reproductor de DVD- Blue Ray

Reproductor Súper 8

Projector de diapositives

Projector de transparències

Projector de cossos opacs

Les persones que en vulguin fer-ne donació, han de verificar que l’aparell funciona correctament. Al taulell de la Biblioteca Central Xavier Amorós es recollirà el material i les dades en aquest formulari: la biblioteca de les coses