Fons de la sala general

La sala general de les Biblioteques Municipals és la sala per als usuaris adults, a partir de 13 anys. Aquí hi podreu trobar tot tipus de documents: llibres, revistes, diaris i audiovisuals.

A més a més dels punts de lectura i de treball, teniu ordinadors, tauletes i una sala d’estudis que podeu reservar. I una fotocopiadora per a imprimir i/o fotocopiar els vostres documents.

El fons està ordenat segons la CDU; hi ha els llibres de coneixements organitzats del número 0 al 9 iel fons corresponent a literatura està organitzat a JN, N, NC, P i T). El fons de la Biblioteca Xavier Amorós consta d’uns 120.000 documents i el de la Pere Anguera d’uns ????????? que estan informatitzats i, per tant, accessibles mitjançant el catàleg en línia Argus i el catàleg Atena.

Els documents sobre música i cinema i els audiovisuals els podeu trobar a:

• Llibres, organitzats per la CDU (cinema: 791.4 i música:78).

• CD musicals, organitzats pel tipus de música.

• DVD de pel·lícules, el cinema català i espanyol estan ordenats per director, les pel·lícules de la resta del món estan ordenades .per procedència (Cinema americà, Europeu, asiàtic, etc.)

• DVD documentals, ordenats per la CDU.

Partitures de música ordenades per instrument i després per compositor.

Hemeroteca

A les biblioteques podeu trobar diaris i revistes d'àmbit general o especialitzat.

Els diaris no es presten i s'han de consultar a la biblioteca. Cada dia trobareu a la sala els diaris del dia i els del dia anterior. Si voleu consultar diaris del mes anterior s'han de demanar al taulell.

Els diaris locals es guarden sempre i els podeu consultar a la sala de col·lecció local.

Les revistes estan ordenades alfabèticament als expositors de la sala general a la Biblioteca Xavier Amorós i a la planta baixa a la Biblioteca Pere Anguera. Queda exclòs de préstec el darrer número rebut a la biblioteca.

Els exemplars dels mesos precedents es poden prestar segons les directrius de préstec de la biblioteca.

Alguns títols de revistes d'anys anteriors es guarden al magatzem. Demaneu-les al taulell.

Centres d'interès

Hi ha alguns documents que s'han posat a part organitzats en centres d'interès per facilitar la cerca als usuaris ja que són temàtiques que la biblioteca vol destacar. A la sala general podeu trobar els següents centres d'interès marcats amb un topogràfic diferent que els identifica:

• Guies turístiques – GUIES. Ordenades per continents i països.

• Llibres de viatges – VIATGES. Llibres que ens parlen de llocs, que ens introdueixen els països però sense ser guies turístiques.

• Llibres sobre Gaudí – GAUDÍ. Tot el que fa referència a Gaudí o a la seva obra. A la Biblioteca XA

• Llibres sobre Modernisme – MODERNISME. Tot el que fa referència al modernisme en qualsevol lloc del món. A la Biblioteca XA

• Llibres per aprendre idiomes – IDIOMES i el nom de cada llengua, CATALÀ, CASTELLÀ...

• Còmics i llibres sobre la història del còmic – C(...).... ordenats per procedència (manga, Història, còmic espanyol, còmic americà).

• Llibres en lletra gran: LLETRA GRAN. Per facilitar la lectura a la gent amb problemes de visió.

• Llibres de lectura fàcil: LECTURA FÀCIL, els materials de Lectura Fàcil són llibres, documents, pàgines webs, etc. elaborats amb especial cura per ser llegits i entesos per persones que tenen dificultats lectores.

• Excursionisme: els llibres d'excursionisme per fer rutes caminant estan separats de la resta del fons i s'organitzen per Baix Camp, Catalunya, Espanya, Món. 796.5Baix Camp, 796.5Món, 796.5Espanya, 796.5Cat

• Llibres relacionats amb el món del vi i la seva cultura —VADEVINS a la Biblioteca XA

• Flamenc, tots aquells documents relacionats amb la cultura gitana i el flamenc. A la Biblioteca Pere Anguera

• Prestatgeria psicoactiva: tots els documents que parlen sobre el món de les drogues