Biblioteca de les llavors

Des de les Biblioteques Municipals de Reus comencem el projecte Biblioteca de les llavors, que ja es fa en moltes altres biblioteques de l'estat, del món i a Catalunya. L’objectiu d’aquestes biblioteques, és afavorir l’intercanvi de llavors, especialment de plantes autòctones. La finalitat és reunir, conservar i compartir llavors de varietats hortofructícoles locals o d'interès per a la seva utilització i reproducció als horts. També es vol recollir i difondre tot el coneixement associat a aquesta àrea amb una selecció de materials de consulta i préstec relacionats amb la biodiversitat, l'agricultura local i sostenible i la sobirania alimentària.Es tracta en definitiva de cultivar i escampar llavors i coneixement perquè aquests es conservin. La idea és que es presten les llavors i al cap d'un temps la persona usuària retorna llavors de les plantes que ella ha cultivat, i aquestes es tornen a prestar. Al voltant d'això es fan activitats, xerrades, hort urbà, etc.

FUNCIONAMENT DE LA BIBLIOTECA DE LES LLAVORS
• Per fer ús de la biblioteca de les llavors cal tenir un carnet de biblioteca.
• Cada persona usuària pot endur-se un sobre de dues espècies diferents.
• Quan s'obtinguin les llavors de la varietat cultivada s’ha de fer el retorn d'algunes llavors per tal de recomençar el cicle. En el cas que que no sigui possible, es podran portar llavors d’una altra varietat autòctona.

Hem iniciat el projecte amb cinc espècies cedides pel col·lectiu Eixarcolant:

Enciam escaroler negre

Fesol d’ull ros de Siurana

Meló d’hivern

Pebrot

Tomaca albercoc

Està previst que al voltamt de la Biblioteca de llavors es facin xerrades, contacontes, assessorament, etc, per tant, si veieu que ens podeu ajudar amb alguna cosa poseu-vos en contacte amb nosaltres.

Enciam escaroler negre

Fesol d'ull ros de Siurana