Exposició 100 anys Editorial Joventut

dl dt dc dj dv ds dg

Dissabte, 31/08/2024

Peter PanHeidiEnid Blyton i, sobretot, Tintín, són noms lligats a la història de l’editorial Joventut, que en 2023 fa cent anys. Joventut és també l’editorial de viatges d’aventura per terra i per mar: de l’expedició de la Kon-Tiki del Perú a la Polinèsia i d’Aku Aku, el secret de l’Illa de Pasqua.

Pionera de les col·leccions populars de novel·la rosa, de novel·la de l’oest, de novel·la d’acció, la col·lecció Z va introduir el llibre de butxaca al nostre país. Les biografies d’Emile Ludwig i Stefan Zweig han estat best sellers de llarga durada que arriben fins avui.

En els darrers anys Joventut s’ha especialitzat en la literatura per a nens i nenes, amb els llibres de Helen Oxenbury, per als més petits o la sèrie Mia i Bru, de Mònica Peitx i Cristina Losantos, que tracten l’adolescència amb una mirada nova i grans èxits com Narval. Els àlbums il·lustrats són un signe d’identitat. Els llibres de Joventut, amb autors i il·lustradors d’aquí, s’han traduït arreu del món.

Aquesta exposició desplega visualment el passat i el present de Joventut, amb plantejament gràfic espectacular. A alguns lectors els despertarà la memòria. A d’altres, la curiositat i la sorpresa.

Es pot visitar l'exposició:

-Juliol a la Biblioteca Central Xavier Amorós

-Agost a la Biblioteca Pere Anguera