20 anys de portes obertes a la cultura

La Biblioteca Central Xavier Amorós és, des de fa vint anys, un gran espai obert a la cultura: un espai on accedir a un amplíssim fons bibliogràfic i audiovisual i on participar en una programació d’activitats diverses pensades per a tots els públics, des de presentacions de llibres fins a clubs de lectura, tallers o exposicions.

És també un espai de recolliment i acolliment per a totes les persones que volen tirar endavant projectes relacionats amb la cultura i la transferència de coneixement. Una biblioteca sempre plena de gent, en moviment constant, on el silenci no es contradiu amb la capacitat de mantenir un diàleg permanent amb l’actualitat. Una biblioteca moderna, amb un projecte dinàmic pensat per donar resposta a les expectatives de totes les persones usuàries, sense excepció, infants o gent gran, entusiastes dels llibres o lectors ocasionals, de lletres i de ciències, amb interès pels clàssics o per les novetats més aplaudides.

Una biblioteca que és un espai de referència per a tota la ciutat i un eix vertebrador de diferents projectes que tenen la cultura com a objectiu primordial. Una biblioteca que el 2016 va rebre el Premi Carme Romaní, atorgat pel Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de Catalunya, pel projecte de lectura infantil “Un espai propi, un espai comú”, i que amb el referent de Xavier Amorós és un espai de projecció de la ciutat al conjunt del país amb iniciatives com el Premi de Narrativa Ciutat de Reus Diré el que em Fuig, en memòria de Gabriel Ferrater.

Enhorabona per aquest aniversari esplèndid i per la intensitat d’una trajectòria que té per endavant moltes i moltes pàgines per omplir.

Sandra Guaita Esteruelas

Alcaldessa de Reus