20 anys de biblioteca pública!

Tanquem el 2023 amb un recull d’escrits dedicats a sumar opinions sobre els 20 anys de la Biblioteca Xavier Amorós de Reus. La història de la biblioteca pública a Reus té una trajectòria molt llarga que ve del segle XIX amb diverses anades i vingudes i ha tingut una història singular marcada per l’existència de la Biblioteca del Centre de Lectura des de l’any 1859.

L’abril del 2003 es va inaugurar la Biblioteca Pública Xavier Amorós, situada a l’antic escorxador i és una mostra de l’arquitectura industrial de finals del segle XIX. Va ser el moment en que la Biblioteca Pública de Reus es va integrar al Sistema de Lectura Pública de Catalunya i l’inici d’un desplegament bibliotecari a la ciutat que es va ampliar uns anys més tard. L’any 2015 va obrir la Biblioteca Pere Anguera com a biblioteca local de proximitat per donar servei a la zona sud de la ciutat, i al llarg d’aquests anys, s’ha consolidat el conveni amb la Biblioteca del Centre de Lectura de Reus que suma en bona mesura els serveis de lectura existents a la ciutat.

Es pot dir que el Servei de Municipal de Biblioteques de Reus s’ha desplegat de manera harmònica pel que fa als equipaments; uns equipaments que són agents essencials en la transformació social de l’entorn, i ha establert unes línies d’actuació -en col·laboració amb altres agents culturals i socials de la ciutat- per copsar les necessitats informatives, educatives i culturals de la ciutadania.

És un goig acompanyar la bona feina que es fa a la biblioteca pública amb línia de d’activitats que ofereix el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya per donar serveis adequats a les noves realitats socials i tecnològiques i que al llarg dels darrers vint anys han estat significatives.

Celebrem els vint anys coincidint amb els actes del centenari de l’escriptor Xavier Amorós, qui va tenir l’honor de donar el seu nom a la biblioteca que ha esdevingut un equipament cultural de primer nivell a Catalunya. Felicitats a tot l’equip!.

Maria Cristina Barbe Aragonés