La Biblioteca Central Xavier Amorós exposa les il·lustracions del Premi Internacional de Ilustración científica, Illustraciencia.

Divendres, 22/12/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

La Sala Central de la Biblioteca Xavier Amorós acull l'exposició Illustraciencia 10, un projecte nascut l'any 2009, que conscient de la importància de la il·lustració al llarg de la història, premia el treball dels il·lustradors/es que dediquen la seva vida a la tasca de divulgar la ciència a través del dibuix.
En la seva desena edició han participat més de 500 obres, de les que el jurat va seleccionar les que es mostren a l'exposició. Entre les obres exposades, es poden veure El Solsiticio de invierno en los dólmenes de Sedano y Las Loras, de Marina Lezcano Herrera, Lirones de Europa, de Denitsa Peneva i l'obra Diversidad morfológica de las neuronas humanas, de Maddi Astigarraga Bergara, guanyadores de les categories Científica, de la Natura i Any Cajal. A més a més, l'exposició va acompanyar el Festival de Dibuix Big Draw on es va dinamitzar un taller d'il·lustració científica per completar la proposta performativa de Illustraciencia.
El Premi l'organitza el Ministerio de ciencia y innovación, el Consejo Superior de Investigaciones CientíficasMuseo Nacional de Ciencias Naturales i l'Associació Catalana de Comunicació Científica.
L'exposició Illustraciencia es pot veure a la Biblioteca Central Xavier Amorós fins al 27 de desembre.

Altres imatges: