Biblioteques amb DO: totes les fotografies

Dimarts, 04/07/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Dilluns 3 de juliol va començar el cicle Biblioteques amb DO, un programa del Servei de Biblioteques de la Generalitat que té l'objectiu de maridar els vins de les diferents DO del vi a Catalunya amb activitats culturals a les biblioteques dels seus territoris.

Reus des dels seus inicis que compta amb el maridatge de la Biblioteca Central Xavier Amorós amb la DO Catalunya, que té la seva seu a l'Estació Enològica, molt propera a la biblioteca i que obsequia als assistents amb una copa de vi.

El cicle es va estrenar amb l'actuació poèticomusical «Xavier Amorós: poesies amb Denominació d'Origen» amb Xavier Amorós com a protagonista, a càrrec de la poeta Glòria Coll i el violinista Apel·les Carod que van interpretar poemes de Xavier Amorós Solà, molts d'ells amb referències al paisatge vinícola del Priorat.

Especialment del món del vi vam tenir la sessió del dia 10 de juliol: "El vi i el cava a la publicitat: de les bombolles a Martin Scorsese" a càrrec de Pablo Sancho
Un recorregut històric per la publicitat audiovisual vinculada al món del vi i el cava, des de les bombolles nadalenques al curtmetratge dirigit per Martin Scorsese l'any 2007, analitzant i comparant, a més, com s'anuncien altres begudes espirituoses en funció de a quin consumidor es vol dirigir. Pablo Sancho és el esponsable de projectes de la Federació catalana de cineclubs i president de l'entitat entre 2015 i 2017.

La segona commemoració va ser la del Rector de Vallfogona, el dia 17 de juliol. Pili Cugat, Carlos Luprian i Pilar Ferrando van presentar un concert teatralitzat amb música, conflictes i bon humor per aproximar-nos una figura de fa 400 anys, amb la col·laboració de la ILC

Finalment dues accions de petit format però d'una gran qualitat van ser les dues darreres, del 24 i el 31 de juliol. El dia 24 «Les Bertranettes» una aproximació a la figura d'Aurora Bertrana, en una producció de Tramoia, és un viatge de descoberta per la trajectòria musical d'Aurora Bertrana, com a violoncel·lista i jazzwoman, a partir de les seves memòries i el so d'un trio de jazz com el que va tenir ella.

Va tancar el cicle «Caterina» de la companyia La Dona Calba, amb la reusenca Laura Vidal. Un espectacle sobre les nostres àvies i per elles , amb música en directe i textos originals. Combina el teatre de titelles i objectes i la música en directe d'una guitarrista
El personatge és un collage d'objectes reciclats de les nostres àvies, representa un petit homenatge a elles i a les experiències viscudes que dipositem en els objectes, dotant-los així de significats personals i íntims.

Va completar el cicle una sessió de club de lectura que va tenir lloc el dia 11 de juliol a les 7.

El programa compta també amb el suport de la Diputació de Tarragona, la DO Catalunya i la DO Avellana de Reus