Adolescència i addiccions des d'una mirada de gènere

dl dt dc dj dv ds dg

Dijous, 07/11/2019
Biblioteca Pere Anguera

Acte cancel·lat fins nova data!

PRESTATGERIA PSICOACTIVA

El Servei d’Addiccions i Salut Mental de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus en col·laboració amb les Biblioteques Municipals i la Regidoria de Salut (Escola Oberta de Salut), presenten la tercera edició de la “Prestatgeria Psicoactiva”, que començarà el 17 d’octubre, finalitzarà el dia 28 de novembre i abordarà el fenomen de l’ús de substàncies psicoactives amb perspectiva de gènere.  L’objectiu del cicle, que es realitzarà a la Biblioteca Pere Anguera, és aportar informació contextualitzada, pràctica i veraç sobre el fenomen de consum de substàncies psicoactives a partir de la presentació de llibres i documents relacionats amb la matèria. Tots els llibres i documents presentats en la prestatgeria, queden com a fons bibliogràfic de la biblioteca municipal.

3a edició. ús de substàncies psicoactives amb perspectiva  de gènere.

Tot i que els fenòmens d’ús de substàncies psicoactives en si mateixos no tenen gènere, l’efecte de les drogues -tant en el pla físic com en el psicosocial- així com les seves pautes de consum i repercussions socials i personals, són diferents segons les particularitats del sistema sexe-gènere. Des de la literatura científica fins a l'imaginari social, s'ha construït un prototip de consum de substàncies basant-nos majoritàriament en un tipus únic, heteronormatiu, que no inclou ni facilita la visibilització d’aquelles particularitats pròpies de les consumidores dones i de tots i totes aquelles que tenen altres identitats sexuals i de gènere. Cal apropar-nos doncs al fenomen des d’una perspectiva més complexa i fidel a la realitat.

Més informació:

Biblioteca Pere Anguera
Carrer de Joan Salvat-Papasseit, 14
Horaris: https://biblioteques.reus.cat/horari

Segona biblioteca pública de Reus, dissenyada per donar servei a la zona sud de la ciutat. Du el nom de l’historiador reusenc Pere Anguera Nolla, i acull part de la seva important biblioteca personal, que l’historiador va llegar a la ciutat.

Consulteu els horaris a l'enllaç