Una Jornada de «Biblioteques amb DO» molt satisfactòria

Divendres, 24/03/2017 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Dijous 23 de març la Biblioteca Central Xavier Amorós va acollir la jornada “Biblioteques amb DO”, un fòrum que aplega representants de les diferents biblioteques catalanes que participen a la iniciativa “Biblioteques amb DO”, que combina la literatura amb la cultura del vi de la mà de les 11 denominacions d'origen vitícoles catalanes. Aquest any la trobada es va realitzar a la Biblioteca de Reus coincidint amb la Capital de la Cultura Catalana Reus 2017.

La Jornada va posar en comú diferents experiències realitzades per diverses de les més de 50 biblioteques que formen part del projecte i que s'han anat consolidant al llarg dels últims 5 anys. Una biblioteca representant de cadascuna de les 11 DO va presentar en format petxa kutxa la seva experiència. Aquestes presentacions es van fer en dos blocs aprofitant la pausa per poder intercanviar informació i veure les diferents taules que cada DO havia muntat al vestíbul principal obert també als usuaris de la biblioteca.

Per acabar la jornada tots els assistents es van traslladar a la seu de la DO Catalunya, ubicada a l'estació enològica situada just davant de la biblioteca per conèixer la proposta Vinòmics:  Còmic i vi, un matrimoni de dos expressions culturals , el còmic i el vi.

Per viure aquesta experiència Vinòmics la Do Catalunya va maridar l'activitat amb alguns vins per ajudar-nos a passejar per aquests relats gràfics mentre descobriem bona part del paisatge vitivinícola de Catalunya.

Totes les activitats de la jornada  van ser seguides amb gran interès per part dels partícipants i segur que els assistents en van sortir amb ganes de continuar treballant i amb noves experiències i coneixements per introduir en les activitats de cada DO.

La Biblioteca agraeix a tots els participants, al Servei de Biblioteques de la Generalitat, a Reus Capital de la Cultura Catalana i a la DO Catalunya la seva participació i implicació en el projecte.

Altres imatges: