ORIOL VERGÉS VE A TANCAR LA PENYA DELS SIGNES

Dimarts, 04/06/2013 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Aquest divendres 7 de juny a les 6 de la tarda, el reconegut autor de literatura infantil i juvenil catalana Oriol Vergés, vindrà a la Sala Infantil per a tancar el Club de lectura dels infants de 10 a 12 anys. Tot i que està convidat per aquesta activitat, ja que és un dels autors que va ser cabdal per la literatura catalana dels anys de la represa cultural, l'acte serà obert a tothom que hi vulgui assitir.

La Penya dels signes és el club de lectura més veterà de la BCR. Va iniciar-se el curs 2007/2008 i manté la idea una mica diferenciada dels clubs de lectura convenionals. Pretén ser un espai de descoberta i recomanació, per això no es llegeix un únic llibre per sessió, sinó que es mostres diferens llibres d'un mateix gènere, personatge o autor. La Penya d'enguany s'ha dedicat a donar a conèixer als nous lectors  autors de la literatura catalana dels anys de la represa cultural, sempre a partir d'un llibre o un motiu concret

Enric Larreula, pirata a l'aventura

Andreu Sotorra, fotògraf de realitats

Josep Albanell, la imaginació al poder

Josep Vallverdú, els animals també tenen sentiments

Oriol Vergés, entre la història i la ficció

La Penya és un grup de 14-16 lectors d'entre 10 i 13 anys, alguns dels quals ja en fa uns quants que llegeixen junts i que han generat uns vincles d'amistat a través dels llibres que han descobert plegats.

Aquest any, en col·laboració amb el progema LECXIT hem fet a més unes sessions monogràfiques per a donar a conèixer aquesta activitat a l'alumnat participant de l'escola Rubió i Ors.