Els usuaris ja poden gaudir de la totalitat de la Biblioteca Pere Anguera

Dilluns, 19/12/2016 - Biblioteca Central Xavier Amorós

La Biblioteca Pere Anguera, inaugurada el novembre de 2015, va culminar el passat dissabte 17 de desembre la segona fase de la seva obertura i l’ampliació del seu fons

La sala general de la primera planta de la Biblioteca Pere Anguera, fins ara en desús, va entrar en servei el passat dissabte 17 de desembre. D’aquesta manera es culmina la segona i última fase d’obertura de l’equipament, inaugurat el novembre de 2015.

Des del mateix dissabte, els usuaris poden accedir a la planta superior del centre i a un fons que s’ha multiplicat. La sala de la planta baixa s’ha convertit en la sala infantil, mentre que el material fins ara disposat en aquest espai s’ha traslladat a la lluminosa primera planta: novel·les de tot tipus, llibres d’història, d’art, de ciències, revistes, diaris, dvds, cds, etc. Els usuaris poden trobar a la Biblioteca Pere Anguera fins a tres vegades més material que el que hi havia fins ara, gestionat i introduït per l’equip de les Biblioteques Municipals de Reus després de mesos d’intensa feina. I tot en un espai ampli, tranquil i amb grans finestrals amb vistes a la ciutat de Reus que il·luminen la sala amb llum natural.

El mateix dia de la inauguració, un bon grapat d’usuaris es van apropar fins a la biblioteca per estudiar i llegir, després de tres dies tancada pel trasllat del material.

L’obertura va coincidir amb la inauguració d’una exposició d’obres de l’artista de Vilaplana i amic personal de l’historiador Pere Anguera, Salvador Juanpere, pertanyents al fons d’art d’Anguera i cedides per la seva vídua, Montserrat Costafreda, i que es podrà veure fins el 9 de gener. L’acte va comptar amb la presència de l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, i de la regidora de Cultura, Montserrat Caelles, així com del director dels Serveis Territorials de la Generalitat, Jordi Agràs.